Sabtu, 21 Februari 2009

UMNO tukar jadi UFNO

UMNO tukar nama jadi UFNO - United Frog Non-sense Organism

Niat saya hanya menjernihkan keadaan. Nak tahu satu peristiwa yang amat membuatkan hati saya jadi takut sampai sekarang ini.

Kebetulan tahun 2000,gelombang reformasi masih terasa. Di tempat saya ada seorang hamba Allah. Senang cakap dia pro BN. Dia tua dari saya dan di anggap pakcik.

Al maklum sajalah masa itu,politik kedai kopi boleh bawa bergaduh. Masing-masing dengan hujjah masing2. Yang tak sedap di dengar,pakcik ni siap kutuk TG Nik Aziz dengan kata-kata amarah "kalau dia (merujuk TG nik aziz)datang N9 ni,aku tarik serban dia"..

Masya Allah..terkedu hati mendengar. Point saya,kalau marah seseorang,marah sajalah tapi jangan libatkan sunnah. Tahu apa jadi?? Sekitar 3-4 bulan selepas kejadian itu,pakcik tu bersama isterinya nyaris maut dalam kemalangan dengan lori balak di pekan rembau. Isterinya,alhamdulillah tidak mengalami kecederaan serius...tapi pakcik ni....

Sampai sekarang apabila bersalaman dengan orang,terpaksa angkat,bersusah payah pegang pergelangan tangannya. Kisah ini saya jadikan iktibar. Terasa menyentuh hati..inilah akibat amarah. Saya tak kata itu bala dari Allah kepadanya akibat memarahi TG nik aziz..TG nik aziz bukan maksum,tapi itulah bala Allah kerana perlekeh sunnah. Harapan saya agar dia sedar.

Juga pada sahabat blogger semua di siasah ini,saya menyeru dan memberi teguran. Juga teguran untuk diri saya sendiri. Jikalau saya salah,anda semua boleh menegur saya...

Taasub Pada Allah
Solawat Atas Rosul

1 ulasan:

MOL.fm berkata...

Ajal maut bukan kita tentukan, sama la mcm kes sorg mashidur PAS yg mengatakan Tun Dr M kita tgk video lucah. Akhirnya dia lumpuh dan meninggal dunia. adalah org2 UMNO sebok kata dia meninggal pasal hal tu ???

Kita ingat2 balik kes sorg lagi yg meninggal pasal cerita bukan2 pasal Tun di ceramah bebasnya .. adakah pasal tu yg kita nk debat ni sedara???

Saya melihat semua ni adalah ketentuan Allah SWT. Bukan hak kita nk tentukan dan menilai kematian individu itu. Itu hal dia ngan Allah SWT. Jaga2 sket bab ni sedara .. boleh lari akidah kita dibuatnya...

Wallahu alam.